Ramowy plan dnia
GODZINA | CZYNNOŚCI |
6.00 - 8.15 | Schodzenie się dzieci. Nawiązywanie kontaktów społecznych, wynikających z indywidualnych potrzeb wychowanków. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Ćwiczenia i zabawy poranne. |
8.15 - 8.30 | Sprzątnie po skończonej zabawie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
8.30 - 9.00 | Śniadanie. |
9.00 - 11.30 | Działania wychowawczo-dydaktyczne o charakterze otwartym. Zbiorowa, zespołowa lub indywidualna aktywność poznawcza, ruchowa, twórcza, inspirowana działaniami nauczyciela i dzieci. Zabawy ruchowe w sali i w ogrodzie. Zaspokajanie potrzeb dzieci w zakresie ich zainteresowań, zdolności i możliwości. |
11.30 - 12.00 | Czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do obiadu. |
12.00 - 12.30 | Obiad. |
12.30 - 13.00 | Odpoczynek poobiedni, relaks, słuchanie muzyki relaksacyjnej itp. |
13.00 - 14.15 | Zajęcia dodatkowe, zabawy wynikające z potrzeb dzieci. |
14.15 - 14.30 | Czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do podwieczorku. |
14.30 - 15.00 | Podwieczorek. |
15.00 - 17.00 | Rozchodzenie się dzieci. Aktywność własna dzieci. Zabawy dowolne lub inspirowane przez nauczyciela według zainteresowań. |